On- en offline zijn 1 geworden

Vrijwel alle retailketens zijn in de afgelopen jaren begonnen met een volwaardig e-commerce aanbod. Bij aanvang werden deze e-commerce activiteiten vaak naast de winkels ontplooid, inclusief gescheiden voorraden en afleveropties.

Bij een omnichannel winkelervaring lopen de on- en offline klantcontacten echter vloeiend in elkaar over, waarbij de klant bij ieder contact op gelijke wijze wordt herkend en het eigenlijk niet meer uitmaakt of het vorige contact fysiek of digitaal was.

Integratie van de logistieke processen

Een omnichannel benadering vergt voor winkelketens een verregaande integratie van de marketing-, verkoop- en logistieke processen. Het is van groot belang om een logistieke partner te hebben met voldoende flexibiliteit om zich aan te passen aan uw belangrijkste bedrijfsprocessen.

Nieuwe logistieke uitdagingen betreffen onder meer click and collect (een klant bestelt online en haalt het betreffende product op in zijn dichtstbijzijnde winkel), passen in de winkel en bezorging thuis (bijvoorbeeld wanneer de gewenste kleur niet op stock is) en ship-from-shop (rechtstreekse verzending naar de klant zijn thuisadres vanuit een winkelvoorraad in plaats van die van het distributiecentrum).

Bij al deze uitdagingen stelt DistriMedia zijn logistieke expertise ter beschikking om samen met u de meest efficiënte en klantgerichte oplossing in te richten.

Omnichannel

Bij een omnichannel winkelervaring lopen de on- en offline klantcontacten vloeiend in elkaar over en maakt het niet meer uit of het vorige contact fysiek of digitaal was.

Flexibele partner

Een omnichannelbenadering vergt een partner met voldoende flexibiliteit om zich aan te passen aan uw belangrijkste bedrijfsprocessen. DistriMedia stelt graag zijn logistieke expertise ter beschikking om samen met u de meest efficiënte en klantgerichte oplossing in te richten.

Direct contact

Meer weten of een vrijblijvende offerte?

Bel ons op +32 51 42 38 60 of stuur een bericht via ons contactformulier.