
DUURZAAM DENKEN,
DUURZAAM DOEN.
De missie van DistriMedia is helder: wij leveren uw goederen correct, op tijd én met respect voor mens en milieu.
Betrouwbaarheid en duurzaamheid gaan hand in hand. DistriMedia gelooft dat de toekomst sterk samenhangt met de keuzes die we vandaag maken. Duurzaamheid is geen modewoord, maar een logische manier van werken waarbij er bewust wordt omgegaan met mensen (social), met milieu (environment) en hoe we beslissingen (governance) nemen.
Duurzaamheid is een noodzaak voor het milieu. Tegen 2030 willen we klimaatneutraal zijn op vlak van eigen uitstoot van gebouwen, ons wagenpark en de kernprocessen van onze onderneming. We doen aanvullend ons best om klimaatbewustzijn te versterken bij onze medewerkers, klanten en leveranciers.
Duurzaamheid is een kans, die je stap voor stap waarmaakt. Zonder grote woorden, maar mét concrete acties. Door verantwoord te ondernemen, een inclusieve werkplek te creëren en open te communiceren, willen we mee een positieve impact maken op de wereld om ons heen.
Dat doen we niet alleen.
We nemen zelf initiatief, maar zoeken ook actief de
samenwerking op – binnen onze teams én met partners. Zo staan we dagelijks open voor nieuwe ideeën en gefundeerde discussie om onze ondernemig duurzamer te maken. Zo boeken we vooruitgang, stap voor stap.
2030
DistriMedia is CO2-neutraal
2027
Overschakeling op regenwater i.p.v. stadswater voor sanitair
2026
Acties n.a.v. de welzijnsenquête
VMSE (Voluntary Sustainability Reporting Standard for SMEs) rapport
2025
Welzijnsenquëte onder de medewerkers
Uitwerken Code of Conduct voor stakeholders
2024
Start overschakeling op elektrische voertuigen voor eigen en geleased wagenpark
2022
Reductie gebruik papier en ook overschakeling op volledig gerecycleerd papier
2021
Plaatsing verwarmingsinstallatie op gas in plaats van stookolie
2016 – 2019
Overschakeling op LED verlichting voor het hele magazijn
2013 – 2015
Houder van het Charter Duurzaam Ondernemen (POM)
2010
Plaatsing zonnepanelen in Tielt

