Het webshop succes van Mosaert: Shopify, DistriMedia en een topcollectie!

Mosaert is een onafhankelijk creatief label gericht op de muziekindustrie, de audiovisuele sector en de kledingindustrie. Het bedrijf werd in december 2009 opgericht door Paul Van Haver (beter bekend als Stromae) en zijn artistiek leider Luc Junior Tam. Toen Coralie Barbier, een Belgische modeontwerpster, in 2012 het team vervolledigde ontstonden niet alleen de levendige kleuren die we kennen van de Formidable-zanger, maar ook het idee om kleding in gelimiteerde hoeveelheden te verkopen.

Sinds april 2017 is DistriMedia Sint-Niklaas de logistieke partner van Mosaert. Roxane Hauzeur van Mosaert: “Tot onze samenwerking met DistriMedia waren we nog te klein om de logistiek te outsourcen. Met DistriMedia vonden we een partner die geloofde in onze groei. Vanaf dat moment konden we ons vervolgens weer op onze kernactiviteiten concentreren en zo die groei daadwerkelijk realiseren.”

De webshop van Mosaert maakt gebruik van het e-commerce platform Shopify. DistriMedia realiseerde een koppeling met Shopify om foutloos te kunnen verzenden. Uiteraard is voor een creatief label als Mosaert ook de vormfactor van groot belang; zo is het verzendkarton voorzien van het modelabel en wordt er een speciaal zijdepapier gebruikt om de collectiestukken in te verpakken.

mosaert.com

Tot onze samenwerking met DistriMedia waren we nog te klein om de logistiek te outsourcen. Met DistriMedia vonden we een partner die geloofde in onze groei.”

Roxane Hauzeur, Product manager, Mosaert

unnamed