Archives: FAQs
Is mijn voorraad standaard verzekerd?
—
door
Er zijn verschillende verzekeringen tijdens de stadia van het logisitiek proces. Bespreek het met je fullfilment partner en leg de contractafspraken voor aan je eigen verzekeraar.
Kan ik mijn producten verzenden in eigen dozen met mijn merknaam?
—
door
Dat kan zeker maar hou misschien wel rekening met enkele zaken :
Ben ik verplicht om te voorzien in streepjescodes of EAN-codes voor mijn producten?
—
door
Meestal is het niet wettelijk verplicht om streepjescodes of EAN-codes (European Article Number) op je producten te voorzien. Het gebruik van deze codes is eerder een industriestandaard en wordt vaak opgelegd door retailers en distributeurs als onderdeel van hun vereisten voor productidentificatie en voorraadbeheer. Echter, DistriMedia zal wel vragen dat je producten voorzien zijn van…
Hebben mijn klanten standaard de mogelijkheid voor track & tracing?
—
door
Track & tracing is vandaag bij alle fullfilment bedrijven een standaard praktijk. Enkelen, waaronder DistriMedia, gaan al een stap verder en koppelen al automatisch terug of de levering ook succesvol was zodat je niet hoeft te wachten op een klacht of reactie van je klant om te weten dat je order niet is afgeleverd.
Kunnen zakelijke klanten hun goederen bij jullie ook komen ophalen?
—
door
Zakelijke klanten kunnen hun goederen steeds ophalen. Dit bepaal je zelf door de transporteur ‘Wordt afgehaald’ mee te geven aan de bestelling. Let er wel op dat je goede afspraken maakt hoelang een order blijft staan in de wachtzone en dat je verwittigd wordt als de ophaling effectief heeft plaatsgevonden.
Hoe kan ik kiezen voor duurzame logistiek?
—
door
Als je kiest voor duurzame logistiek voor je bedrijf, zijn er verschillende praktijken die je kunt overwegen om je ecologische voetafdruk te verminderen en milieuvriendelijkere logistieke processen te bevorderen.
Kan ik ook grote en/of zware producten via jullie laten versturen?
—
door
Het beste advies is dat je hier het gesprek aangaat. ‘Groot’ en ‘zwaar’ zijn rekbare begrippen maar DistriMedia heeft ervaring met 2 ton wegende pallets van 2,45 m hoog en verstuurde ook al meubels langer dan 3,50 m.
Welke typen producten kan ik niet via jullie versturen?
—
door
DistriMedia verstuurt geen verse voedingswaren. Voor alle andere zaken ga je best het gesprek aan want een uitdaging gaan we niet uit de weg of we helpen je verder met een contact naar onze concullega’s.
Zijn er landen waarnaartoe ik niet kan verzenden via jullie?
—
door
Die zijn er niet tenzij er internationale beperkingen gelden. Zo is het verstandig om na te gaan als je producten zonder problemen kan verzenden naar Rusland (n.a.v. de oorlog in Oekraïene) of naar landen waar er invoerbeperkingen zijn (van het land zelf of omgekeerd vanuit het vertrekkende land of regio).